FANDOM

Siv Viker
Siv Viker2
Personalia

Navn Siv Viker
Kjønn Kvinne
Født Rundt 1995
Bosted Afrika
Serieinformasjon
Sesonger 26
År 2009
Skuespiller Celine Louise Dyran Smith

Før serien Rediger

Har antakeligvis problemer hjemme med foreldrene, da hun i 2009 får støttekontakt.

I serien Rediger

Fjortenårige Siv jobbet på Black Diamond Oslo i forbindelse med OD-dagen på skolen hennes i 2009. Resepsjonisten Pelle får ansvar for henne, og de kommer dårlig overens.

En tid senere får hun støttekontakt, som viser seg å være ingen ringere enn Pelle. Han tar henne med seg til fetteren Svein, og i leiligheten hans stjeler hun noen Donald-pocketer. Hun blir med videre til Hotel Cæsar for å rydde ut av leiligheten til den avdøde dikteren Gregorius Bang. Også her stjeler hun, denne gangen Gregorius' diktsamling. Dagen etter treffer hun Pelle igjen og leverer tilbake samlingen og forklarer at den uheldigvis falt ned i vesken hennes. Etter dette snakker om ler de av Sveins forsøk på å skrive dikt, og de kommer litt bedre overens nå.

Hun fortsetter å komme opp i vansker, blant annet når hun stjeler penger fra rektors kontor. Pelle får henne til å angre på og innrømme ugjerningen. Kort tid etter blir hun nødt til å reise fra Norge og flytte til Afrika for et halvt års tid, ettersom stefaren skal bistå i oppbygningen av en ny fotballstadion.

Tilfeldig wiki