FANDOM

Navnløs slaktehøne
Burhøne
Generelt

Navn Navnløs slaktehøne
Kjønn Hunn
Eierskap
Eier Eva Rosenkrantz (få timer)
Serieinformasjon
Sesonger 32
År 2015

I serien Rediger

Da Eva Rosenkrantz skulle arrangere id al-adha for Harshad Kapoor, leste Jenny på nettet at feiringen tradisjonelt innebærer slakting av et dyr. Eva bestemte seg for å gjennomføre dette, og gikk til anskaffelse av en slaktehøne hun skulle lage i stand. Jenny hadde bange anelser og påpekte for sin mor at hun knapt kunne slå i hjel så mye som en veps.

Det endte bare med at Eva og Jenny forfulgte høna rundt i leiligheten uten noen gang å få tatt livet av den. Sarayu Kapoor ankom og fikk se den ennå meget levende høna, men hun ble for så vidt rørt da Eva gjorde seg slike anstrengelser for å gi Harshad en fullverdig id. På Sarayus forslag ble imidlertid høna erstattet med (ferdig slaktet) lammekjøtt som hun selv hadde med, og fjærkreet ble gjenforent med familien sin.

Kommentar Rediger

Tradisjonell id-feiring innebærer slakting av en sau, ikke en høne.

Eva Rosenkrantz kunne under ingen omstendighet ha slaktet et dyr ifølge muslimske forskrifter, siden godkjent halal-kjøtt bare kan komme fra en trenet slakter som selv må være muslim.

Trivia Rediger

Assad Siddique som spiller Harshad nevnte episoden med slaktehøna som sin yndlingssekvens fra Hotel Cæsar (selv om hans egen karakter ikke var med i den).

Tilfeldig wiki