Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Sol Lillevik

2 150sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share
Sol Lillevik
Sol Lillevik i 2012.
Personalia

Navn Sol Lillevik
Kjønn Kvinne
Født 22. november 2001[1]
Bosted Goa
Familie
Far Albert Lunde
Mor Birte Lillevik
Søsken Måne Lillevik
Forhold
Nåværende partner Ukjent kjæreste[2]
Tidligere partnere Tom Lycke (2012) ()
Serieinformasjon
Sesonger 9-11, 17, 28-29
År 2002, 2005, 2012
Skuespiller 1.
2. Andrea Kinn Johannessen (baby)
3. Tina Opsahl Hansen (2012) (ungdom)

Før serien Rediger

Sol er datter av Birte Lillevik og Albert Lunde, og tvillingsøster av Måne.

I serien Rediger

Sol01.jpg

Sol som baby. Foto: TV 2.

I 2002 kommer Bitten på døren til Ankerseteren med et tvillingpar og påstår at Ragnar er faren. Etter hvert viser det seg at det ikke er Ragnar, men sønnen Albert som er faren til tvillingene.

Ragnar sol måne.png

Ragnar sammen med Sol og Måne på Ankerseteren. Foto: TV2.

Sol flytter senere til Goa med foreldrene og broren. I 2012 drar hun sammen med broren til farmoren Juni når foreldrene har ekteskapsproblemer, og når foreldrene bestemmer seg for å reise på jordomseiling, skal Sol og Måne bo hos Juni i fire måneder.

Sol fatter raskt interesse for Tom Lycke, men det samme gjør broren Måne. Etter at hun har havnet til sengs med Tom noen ganger, mener Sol at hun og Tom er et par. Når Juni opppdager de to til sengs, setter hun seg imidlertid kraftig imot forholdet og nekter Sol å treffe Tom. Sol bestemmer seg da for å rømme tilbake til Goa sammen med Tom, men da forteller han henne at han ikke er interessert i et forhold. Dette gjør Sol veldig opprørt, og hun bestemmer at hun og Måne skal reise tilbake til Goa. Til slutt bestemmer Måne seg for å ikke reise til Goa, og Sol reiser tilbake alene. Da hotellet går konkurs noen måneder senere, velger Måne likevel å reise tilbake til Goa, mens faren Albert foretrekker å bli igjen i Oslo.

Et halvt år senere velger moren Bitten og broren Måne å vende tilbake til Oslo, mens Sol blir værende igjen i Goa. Da Bitten krever halve Alberts formue ved en skilsmisse velger Albert å overdra alle økonomiske verdier til Måne og Sol.

Trivia Rediger

I 2011 holdt Hotel Cæsar-teamet en audition for å caste Sol i ungdommelig alder, i og med at Sol og Måne skulle returnere til serien våren 2012. Rollen ble til slutt besatt av Tina Opsahl Hansen.

Galleri Rediger

Referanser og fotnoter Rediger

  1. Sol ble opprinnelig født i 2001, men da hun kom tilbake i serien i 2012 ble hun gitt et aldershopp til 16 år. Måne, og dermed også Sol, fylte 17 år i episode 88, sesong 29, sendt 22. november 2012.
  2. Albert forteller i episode 55 i sesong 29 (sendt 26. september 2012) at Sol har en kjæreste i Goa.

Tilfeldig wiki