FANDOM

Stein
Steinar fra Gatehjemmet
Personalia

Navn Stein
Kjønn Mann
Karriere
Yrke Hjelper vanskeligstilte
Arbeidsplass Gatehjemmet
Serieinformasjon
Sesonger 31
År 2014-2015

Før serien Rediger

Stein (etternavn ukjent) arbeidet på Gatehjemmet samtidig med at Erik Askeland også jobbet der under den falske identiteten "Edvin Holte". Det er tydelig at Stein har en broket fortid, siden Askeland senere har pressmidler å bruke mot ham.

I serien Rediger

Da Juni Anker-Hansen får mistanker til mannen hun kjenner som "Edvin Holte", oppsøker hun Gatehjemmet der han jobbet før. "Edvins" tidligere arbeidskamerat Stein forteller henne at han har funnet mange forskjellige CV'er som lå igjen etter "Edvin", utferdiget på en rad ulike navn. Dermed innser Juni at "Edvin" har sjonglert med mange falske identiteter.

Siden vil Juni ha Stein til å vitne mot "Edvin", og han sier seg villig.

Dessverre får "Edvin" snusen i dette, og ringer Stein. Han viser til noe han nettopp har sendt Stein på mail, en liste over ting han vet om ham og Gatehjemmet, og sier seg villig til å "glemme" dette bare dersom Stein også "glemmer" alt negativt han kunne vitnet om "Edvin" selv.

Da Juni siden forsøker å snakke med Stein igjen, får hun bare beskjed om at han vil politianmelde henne, dersom hun prøver å ta kontakt igjen.

Stein var bare ett av en rekke vitner som "Edvin" brakte til taushet med trusler og ekte eller falske anklager. Andre eksempler er Grete og Heidi Kjærvik.

Tilfeldig wiki