FANDOM

Se også: Sverre Sørensen og Sverre Ludvigsen

Prins Sverre av Norge[1]
Sverre01.jpg
Personalia

Navn Prins Sverre av Norge[1]
Kjønn Mann
Født 1977
Familie
Far Kongen av Norge
Mor Dronningen av Norge
Forhold
Nåværende partner Athena[2]
Tidligere partnere Charlotte Anker-Hansen (2002-2003)
Serieinformasjon
Sesonger 10-12
År 2002-2003
Skuespiller Yngve Berven

Før serien Rediger

Sverre er en sønn av det norske kongeparet, men ikke arving til tronen (og derfor ikke den førstefødte).

I serien Rediger

Prins Sverre hadde i serien et forhold til Charlotte Anker-Hansen. De forlovet seg, men det ble brudd da det viste seg at Charlotte allerede var gift med Jerry Hansen.

Trivia Rediger

Forholdet mellom Charlotte og prins Sverre fikk stor plass i media, og ble sammenlignet med vår egen kronprins og kronprinsesse, og på slottet likte de ikke at forfatterne i serien forsøkte å kopiere deres forhold.[3]

Referanser og fotnoter Rediger

  1. Norges reelle kongefamilie har flere ganger blitt nevnt, som da Jens August i sesong 30 nevner Märtha Louise (den plutselig åndeligsinnede Arnfinn Lycke kunne bli "rektor på skolen til Märtha"). I sesong 31 omtales "dronning Sonja" i dialog (se Dronningen). Derfor kan man anta at kongefamilien i Cæsar-universet ser ut som i vår verden, men med Sverre som en ekstra (tydeligvis yngre) bror av kronprins Haakon og prinsesse Märtha.
  2. "Athena" må tydeligvis være en gresk prinsesse. I vårt univers avskaffet Hellas monarkiet i 1974, men det er mulig at landet forble et kongedømme i Cæsar-universet.
  3. http://www.dagbladet.no/kultur/2002/08/10/345654.html

Tilfeldig wiki