FANDOM

Truls Grande
Truls03.jpg
Personalia

Navn Truls Grande
Kjønn Mann
Født 1978 (39 år)
Bosted Ukjent fengsel
Karriere
Tidligere yrker Bartender (1999-2000)
Forhold
Tidligere partnere Charlotte Iversen (1999-2000)
Marianne [1]
Serieinformasjon
Sesonger 3
År 1999-2000
Skuespiller Trond Halbo

Før serien Rediger

Truls vokste opp i Kongsberg, og valgte å ikke fullføre videregående skole. Både faren til Truls Grande og onkelen hans Knut er brannmenn, og onkelen var en av brannmennene som forsøkte å slukke den første brannen på Hotel Cæsar. Truls drømmer om å en dag kunne følge i deres fotspor.

I serien Rediger

Truls skaffer seg jobb i baren på Hotel Cæsar for å spare opp penger til utdannelsen, og etter hvert blir han også sammen med datteren til resepsjonssjefen, Charlotte Iversen. Truls blir veldig opptatt av brannsikkerheten på hotellet, og overtaler hotelsjefen Ragnar Lunde til å forbedre sikkerheten, og til å arrangere brannøvelser. Han forsøker også å tenne på gjenstander på hotellet for så å slukke ilden. Andre ansatte som Henning Nygaard og Tove Jensen reagerer når de ser Truls i nærheten av hver brann som oppstår på hotellet, men Ragnar nekter å høre på dem.

Truls søker på jobben som brannmann, men når han blir stemplet som uskikket under et intervju, innser han at han ikke kommer til å bli brannmann. I et desperat forsøk på å skaffe seg jobben tenner han på Restaurant Nero for så å evakuere hotellet og framstå som en helt. Uheldigvis sprer brannen seg til hele hotellet og flere blir alvorlig skadd. Truls blir hyllet for sin prestasjon under brannen, men Henning skjønner at Truls står bak det hele og tar ham med til sin far Åge Nygaard, som står i fare for å miste synet på sitt andre øye. Truls innser hva han har gjort, og melder seg til Ragnar. Ragnar ringer til politiet, og Truls blir sendt i fengsel.

Referanser og fotnoter Rediger

  1. I episode 68 i sesong 3 snakker Truls og Henning om Toves dopmisbruk. Da forteller Truls at han tidligere hadde en kjæreste ved navn Marianne som også misbrukte dop.

Tilfeldig wiki