Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Turid Vant

2 156sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share
Turid Vant
Turid Vant.jpg
Personalia

Navn Turid Vant
Kjønn Kvinne
Bosted Oslo
Karriere
Yrke Jobber i Økokrim
Arbeidsplass Oslo Politikammer
Tidligere yrker Politietterforsker
Førstebetjent
Serieinformasjon
Sesonger 13, 20, 25, 27, 30, 31
År 2003, 2005, 2008, 2010, 2014, 2015
Skuespiller Cathrin Gram

Før serien Rediger

Jobbet som politietterforsker ved Oslo Politikammer.

I serien Rediger

Eva avhør med Turid Vant.png

Turid Vant avhører Eva etter at oljeplattformen til Anker Island sank og krevde tre liv.

Turid er førstebetjent i politiet, og har etterforsket en rekke kriminalsaker med tilknytning til noen av karakterene i Hotel Cæsar. Hun startet med å etterforske voldtekten av Andrine Andersen, hvor Albert Lunde feilaktig ble dømt.

Senere fikk hun ansvaret for etterforskningen av drapet på Kenneth Dahl i 2005. Her fant hun fram til den skyldige, Oscar von Krona, men fikk ikke pågrepet han før han flyktet.

Hun dukket opp en tredje gang da forretningsmannen Tom Ivar Hove faller ned trappene på Hotel Cæsar i 2008, og det viser seg at det ikke var et uhell.

I august 2010 dukker hun igjen opp igjen i forbindelse med at Bea Jørgensen blir fengslet for narkotikabesittelse.

I juni 2014 kommer hun nok en gang inn i serien igjen når Jens August blir fengslet for å ha svindlet forsikringsselskapet til Anker Island og kaller Eva inn til vitneforklaring. Før denne tiden har hun gått over til å jobbe i Økokrim.

I februar 2015 er hun tilbake igjen da det blir publisert en blogg på nettet som sier at Juni og Eva sammen med Jens August var delaktige i gjennomføringen av en forsikringssvindel på Anker Island-plattformen. Turid Vant kaller dermed inn Juni sammen med hennes advokat til et avhør. Vant tilbyr Juni å innrømme forsikringsvindelen og dermed få en bot og få saken ut av verden.
Turid Vant sesong 31.png

Turid Vant avhører Juni i februar 2015.

Juni og Eva legger fram for Vant alt de har funnet ut om Erik Askeland, bedrageren som utgir seg for å være deres halvbror Edvin Holte. Vant tar dem alvorlig, men sier hun trenger et avgjørende bevis for å kunne handle: De må oppspore den virkelige Edvin, ellers «faller hele denne saken fra hverandre».

Turid Vant blir imidlertid ikke vist igjen etter at Eva har vært i USA og faktisk funnet den egentlige Edvin. Da Askeland innser at han er avslørt, kidnapper han Evas datter Jenny, men det er en annen etterforsker som står sentralt under dette dramaet.

Galleri

Tilfeldig wiki