FANDOM

Georg Bilde.JPGDenne artikkelen mangler et relevant bilde. Du kan hjelpe Hotel Cæsar Wiki ved å laste opp et og legge det til.

Virtual Window (Virtuelt vindu) var et av konsernets storprosjekter.

Konseptet Rediger

Virtual Window lar gjestene få den utsikten fra hotellrommet som de selv vil, ved at vinduene er byttet ut med en spesiell type gjennomsiktige TV-skjermer. Man kan for eksempel sitte på et hotellrom i Tromsø og se på pyramidene i Egypt gjennom vinduet, eller man kan sitte på en suite i New York med klar utsikt mot den kinesiske mur. Det er også mulig å få den originale utsikten, dersom dette er ønskelig.

Historien bak prosjektet Rediger

Nadia Selam Tefari kommer opp med ideen til prosjektet høsten 2006, som et ledd i forsøket på å få økonomisk vekst i konsernet etter den tragiske tiden med brødrene Scott Wallace og Rolv Espevoll ved roret. Nadia får med seg Juni Anker-Hansen på laget, og sammen kjemper de etter hvert en kamp mot Rosenkrantz-prosjektet The Universe. I det nye SAHR-konsernet kan nemlig bare et av disse prosjektene realiseres, på grunn av økonomiske begrensninger. Virtual Window vant imidlertidig kampen etter en tid med blant annet sabotasje mot The Universe.

15. januar 2007 ble det bestemt at Virtual Window skulle ut av konsernet, og bli et eget aksjeselskap. Dette for å minske risikoen for Anker-Hansen konsernet. Nadia ble utpekt som øverste sjef i det nye aksjeselskapet. Hun ansatte etter hvert Benedicte Brubak til å arbeide med prosjektet.

Blake Kennedy, internasjonal stormester i losjen Vox Populi, ønsket å tilegne seg Virtual Window. Dette utløste mange intriger, men Kennedy havnet til slutt i fengsel.

Utfall Rediger

Det viste seg til slutt at den tekniske løsningen var grunnleggende forfeilet, og at "vinduene" etter kort tid brant opp. Prosjektet måtte derfor oppgis.

Tilfeldig wiki